Sidor

15 maj 2013

Praktik

Var alltid redo med en kappsäck när du ska ut på sjön, själv har jag gjort en stående packningslista.
Nu har jag fått reda på att jag ska ut på sjöfartspraktik nästa vecka. Jag tänkte att jag kommer försöka dokumentera denna, i den mån det går- internet är inte alltid pålitligt ute till sjöss, och det beror även på vilket fartyg man är på.

Jag skrev tyvärr aldrig om min förra praktik som ägde ombord på Bore Seagard, ett RO-RO fartyg (Roll On-Roll Off), som trafikerade Nordsjön mellan Finland, Ryssland, Tyskland och England- med en gó besätting!

Men jag vet hur intresserad jag själv var att läsa om andras praktikperioder innan jag började studera till sjökapten, det är fortfarande lika intressant då alla får vara med om olika saker och upplevelser :)

Så, jag sparkar väl igång bloggen igen. Välkommen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar