Sidor

27 maj 2013

Ombord

Nu har jag varit i ombord sedan i torsdags på Bore Sea, och dagarna har gått riktigt fort. Resan ner till Nantes gick kalasbra, fick även åka det minsta planet jag suttit på, det var lite skakigt stundvis. Jag föredrar båtar faktiskt, även om det är ganska fint att flyga.

Jag har redan hunnit vara i St Nazire, Paulliac och åkt mellan Marocko och Gibraltar. Det var ganska mäktigt att se två kontinent på var sin sida av fartyget Afrika och Europa.
Jag har även fått sjunga karaoke, och jag kan säga att det finns några skönsjungande sjömän här ombord.

Dom senaste dagarna har jag slipat och slipat, och målat en del. På sommaren görs mycket underhållsarbeten, och det soliga vädret passar utmärkt till att måla. Har redan bränt mig om kinderna, trots solskydd. Man känner att värmen blir alltmer påtaglig, och idag började det blåsa varma vindar vilket var skönt.

Nätet är segt, men vill ni kolla foton kan ni ju alltid lägga till mig på Instagram där det uppdateras nästan dagligen. Nu ska jag nog ta och sova. Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar