Sidor

15 maj 2013

Bore Sea

Fotokälla: MarineTraffic.com
Min nya praktikplats kommer vara ombord Bore Sea, det är inom samma rederi som Seagard jag praktiserade på januari-mars.

Bore Sea trafikerar mellan Frankrike-Spanien-Tunisien, och om jag har förstått det rätt så har dom ett avtal på att frakta flygdelar. Såsom Seagard är Bore Sea ett RO-RO fartyg.

Det finns en sida på nätet som listat handelsfartyg världen över, man kan se fartygens position, hamnanlöp, avgång, fakta om fartygen osv. Ni kan med andra följa mina rutter på Marinetraffic

Jag fick höra av en vän som praktiserat på en båt på samma breddgrader att det kan bli väldigt hett om somrarna, hon hade hört att det kan bli uppemot 50 grader varmt i solen! Måste bunkra solskyddsfaktor och deodorant känner jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar