Sidor

31 juli 2012

Småsaker och stora frågor.

Nu börjar man finlira på småsaker, som faktiskt är ganska viktiga. Det är en hel del att tänka på, speciellt när man ska flytta utomlands. Varje flytt i sig är i och för sig ett planerande- det borde jag veta, en sådan flyttfågel jag är. Detta är min 8:e flytt sedan 2005. Då får man beräkna flytten in och flytten ut, dvs detta blir 15:e gången jag tar mitt pick och pack.
Men nu kommer jag ha två hem, mitt studentrum i Mariehamn som förövrigt kommer vara studentboendet Bikupan, och här hemhemma där jag lämnar min käre sambo och två vovvar. Det känns vemodigt i hjärtat, men det är ett intro till det liv som kommer.
Mitt blivande hem i Mariehamn

Har fått frågan flera gånger om hur min sambo känner och tycker, lite som om det är avgörande för mina beslut. Jag kan säga som så, den dagen jag och min sambo började prata så berättade jag för honom att jag kommer en dag studera till sjökapten.
Dessutom möts man väldigt frågande av äldre generationer kring mitt yrkesval, undrar om det vore på samma vis om jag hade en balle i brallan? :P

Med det sagt, så återgår jag till dessa småsaker jag fixar. Hur ska ni kära och nära nå mig för att prata med mig? Jag har skaffat Skype (ja,redan) med nummer. Är jag ute på Atlanten, med bra WiFi (önsketänkande), så kan ni ringa mitt 031 nummer, lokaltaxa- Yey!

För dig som vill ha det, skicka meddelande :)

Btw, så är det mer prisvärt att skaffa Skype och internet än att binda sig till något avtal på Åland, tyvärr är det för dyrt för min studentkassa.

1 kommentar:

  1. men åh vet du, min släkt kommer också från szczecin! och eklary är så himla himla gott! så kul att du skrev och berättade det för mig!

    SvaraRadera