Sidor

01 augusti 2012

Röde orm.

I min blivande studiestad, Mariehamn, kan man åka runt med lokalbussen Röde Orm alldeles gratis! Magnifico! Till skillnad mot Västtrafiks överpriser, 22kr för en enkelbiljett- och den måste köpas innan bussfärd.


Att det är gratis är väldigt bra, det gör att fler säkerligen väljer bort bilen. Kollektivtrafiken borde vara gratis överallt, men hela tiden ska det mjölkas pengar ;(

I vilket fall som helst tänker jag inte ligga på latsidan och vara så bekväm (bussen stannar mitt utanför boendet) för jag ska ta min cykel med mig till Mariehamn- hur den nu ska få plats i vår lilla bil, då vi inte har någon dragkrok.

Det verkar vara en ypperlig stad att cykla i, verkade finnas en och annan cyklist när jag var där på snabbvisit. I runda slängar har jag en halvmil till skolan, och utsikten är hav, hav och söta hus. Jag lovar att inte snåla med naturfoton.hehe ;P

Bild lånad från G-Captain
Och tänk att få ta sådana här foton ute till sjöss. Det blåser visst lite ;) Man borde ha en schysst kamera, som en systemkamera...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar